söndag 4 november 2012

Minnen!





Tänk vad tiden går fort! Nyss var Juni en liten valp och nu börjar hon närma sig sin 1-årsdag! Under sitt första levnadsår har hon fått pröva på allt möjligt; Spår, Sök, Jakt, Agility och lite till. Och hon är en härlig hund att både äga och  träna med; Glad, positiv och entusiastisk i allt vi företar oss!
Hon är världens bästa Juni, helt enkelt =)

Igår tränade vi på att hålla i en sked. Metall kan ju vara lite obehagligt för en del hundar, men det gick riktigt bra.
Alla tre tog direkt grepp om skeden som ass höll upp. Agnes höll bara i den lätt medan Billy tog den och gick iväg med den... Nåja, han hade i alla fall inget problem med att bära den...
Juni tog skeden och höll i den några sekunder. Då tänkte jag att vi skulle prova om hon kunde avlämna den i min famn.
Ass höll upp den bredvid mig, Juni greppade den, jag sa; "Upp" och Juni hoppade upp och la den i min famn.
Eftersom Juni gjorde detta direkt och utan tvekan så "tappade" jag skeden i golvet när Juni var en liten bit bort. Juni reagerade direkt och sprang fram till skeden och tog upp den i munnen. Jag sa; "Bra, Juni". Sedan sa jag; "Upp" och Juni avlämnade skeden snyggt i famnen!
Nu är det bara att träna vidare med många olika föremål. Perfekt att ha en hund som plockar upp saker man tappar!



6 veckor!


Här är vi i Kangos och har precis hämtat Juni.


När Juni var valp och blev trött så brukade hon somna gott i min famn.





När hon satt i famnen så satt hon helt lugnt och stadigt! Som om hon aldrig hade gjort annat än suttit i min famn!


 Så liten hon var jämfört med Billy. Nu är hon större än honom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar