lördag 27 oktober 2012

Snön är här.


Inte nog med att jag har rullstolshaveri, nu har jag även kamerahaveri! Så inga bilder!
Hos oss händer det inte mycket just nu......Snön har kommit och det blir inte så mycket träning utomhus.
Jag har lite delade känslor inför vintern; Dels tycker jag om snö, dels så är det bara besvärligt! Fast en kall och solig vinterdag är härlig, OM det är ordentligt plogat!
Idag fastnade vi i snön och kom inte vidare. Som tur var kom två pojkar gåendes med spade och en liten plog och de frågade om vi behövde hjälp. Så vi lånade plogen och ass fick bort snön och vi kunde gå vidare.

Alla tre hundarna ÄLSKAR snö! Det hoppas och springs i snön! Gamlingen Agnes far också omkring som ett yrväder!
Vi brukar träffa på en liten dvärgpinscher som hundarna brukar få leka med. Den brukar också hoppa upp och sitta i min famn, t o m fast Billy redan sitter där.....

Nästa vecka får jag min nya elrullstol och det ska bli så skönt. Då kan vi ta oss ut ordentligt, äntligen! Då ska det bli våra vanliga långpromenader, blandat med träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar