söndag 29 juli 2012

Utg.


Min lille gosebulle! Det är kväll och jag är på väg att lägga mig och då brukar snuttisen komma och gosa.

Juni gör framsteg i sin träning med Utg.
Igår satte vi ner en liten bit av en bokpärm och Juni ställde sig direkt med framtassarna på den och svängde runt och satte sig i Utg.
Jag säger: "Fot" varje gång hon sätter sig i Utg. 

Vi tränade sedan på att trycka på lampknappen och även fast det var över en månad sedan Juni tränade detta så hoppade hon upp mot knappen. Hon har ännu inte börjat trycka på den så hårt så att lampan tänds/släcks, men det kommer! Det här momentet är ett av momenten som hon ska kunna och hjälpa mig med när hon så småningom, förhoppningsvis!, är Servicehund. Så egentligen är det något som hon ska börja träna ordentligt efter lämplighetstestet vid ett års ålder. Men, vi har börjat träna det redan nu bara för att det är kul!

Efter att vi hade tränat så satt jag i vardagsrummet. Juni var i närheten och jag sa: "Fot". Och Juni svängde runt och satte sig i Utg och med full fokus på mig. Hon börjar snappa upp vad det handlar om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar