söndag 27 maj 2012

Första simturen.


Jösses, var det har varit blåsigt idag! Vi gick först till en av sjöarna, tänkte att hundarna kanske ville ta sig ett dopp. Men, den sjön var inte helt isfri som den andra är.
Juni hoppade iallafall i där det var isfritt och simmade en liten bit! Sen var hon så nöjd och rullade runt i gräset. Hon blir nog som Lycka; Finns det vatten, om så bara en liten pöl, så badar hon!

Efter det gick vi till Bruksisplanen, fast vi var bara där en kort stund eftersom det blåste så fruktansvärt.
Det blev inte så mycket träning, lite Agility och sedan slängde ass ut små köttbullsbitar i gräset så att hundarna fick söka en stund.
Juni sprang, som vanligt, fram och tillbaka genom Tunneln och Billy hoppade spontant över ett hinder.


Juni börjar bli ganska stor nu, hon är nästan lika stor som Billy. Fast fortfarande får hon plats i min famn, med nöd och näppe! Det är svårt för henne att ligga ner, men det går ganska bra när hon sitter. Hon vill inte vara i famnen särskilt länge, men vi tar ändå upp henne då och då så att hon får vila en stund.

När vi var på väg hem så mötte vi en kvinna med sin hund och en instruktör. De höll på att träna hundmöten och frågade om vi kunde vara "statister". Så klart så kunde vi det! Jag passade på att träna mina hundar också. Billy vill så gärna hälsa på alla hundar han möter, men det börjar bli bättre.
När hunden passerade så klickade vi när mina hundar satt/stod lugnt med slaka koppel. Helst ska de även ha fokus på mig och det har de då och då. Och det gick jättebra! Den andra instruktören berömde även mina hundar.


Så trötta, så trötta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar