torsdag 19 april 2012

En händelserik dag för Juni.

 Träningen med Juni går vidare med de GF som vi höll på med förra veckan och även då denna vecka.
Vi har också tränat apportering och att avlämna i handen. Ass sitter på golvet, kastar boll och när Juni kommer tillbaka med bollen och lämnar den i handen så kastas en annan boll iväg osv.
Först hade Juni lite svårt att lämna ifrån sig sin boll, men vi bara väntade tills hon släppte den och då kastades den andra bollen direkt. Efter en liten stund så förstod Juni vad det hela gick ut på och då gick det jättebra!
Agnes tränar ju också på samma sätt.

Idag när jag satt vid köksbordet så kom Juni spontant med en leksak och lade upp den i min famn! Jag  hade ingen godisbit tillhands, men jag belönade henne genom att ha dragkamp.

Vi promenerade förbi veterinären och passade på att gå in en stund för att ha lite miljöträning. Först tyckte Juni att det var lite läskigt, men efter en liten stund satt hon lugnt bredvid Agnes och Billy. Nästa vecka är det dags att gå dit igen för att vaccinera Juni som då blir 3 månader.
På hemvägen gick Juni lös och plötsligt kom hon upp vid min vänstra sida och gick jättefint. Jag hade, som alltid, med mig klickern så vi passade på att träna Gå vid sidan. Det är ett moment i jaktträning, så det passade perfekt!
Jag brukar ta vara på tillfällena att träna.

Agnes vilar en stund på sängen efter att vi har varit ute. Samtidigt så håller Billy och Juni på att leka. Fast Agnes brukar också leka som en tok varje dag! Häromdagen for hon runt hela lägenheten när hon lekte med en PET-flaska! Det har verkligen blivit fart i Agnes sen hon flyttade in. Och speciellt efter att Juni kom till oss. Men, det är bara kul, jag gillar ju busiga, vilda hundar!
Billy och Juni har verkligen hittat varandra. Dom leker hur mycket som helst varje dag. Brottning är särskilt roligt! Det ser ut som att Billy håller på att bita strupen av Juni, men båda tycker att leken är lika kul, oavsett ansiksuttrycket på Juni!

2 kommentarer:

  1. PET flaska är säkert jättekul för hundar, men inte lika kul med det oljudet!
    Även Olle älskar PET flaskor, så jag vet...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ett väldans oljud! Fast hundarna har så kul med flaskorna så jag låter dom hålla på...

    SvaraRadera