tisdag 10 april 2012

Bus!



Det är full rulle här hemma med en aktiv liten valp! Fast jag gillar ju hundar med fart i!
Nu när Juni är så ung så tränar vi en liten stund varje dag. Ibland tränar vi 2-3 gånger per dag fast då är träningspassen väldigt korta.
Eftersom Juni ska utbildas så kommer jag att göra en ordentlig träningsplanering för henne, vilket jag annars inte brukar göra.
Jag har tänkt att vi ska träna 2 GF i veckan. Juni behöver inte kunna dom perfekt i början, men hon ska iallafall ha fått "känna på dom".
Hittills har vi tränat Sitt och Utgångsställning (med plattform). Vi har också påbörjat att träna på olika targets.
Sitt kan hon på signal och hon sätter sig också när man har kallat in henne.
När plattformen läggs på golvet är hon genast uppe på den och idag kom hon i Utgångsställning och satte sig, helt utan signal.

Såklart har Agnes och Billy också fått träna.
Idag lades plattformen bredvid mig och Agnes kom direkt i Utgångsställning, det var första gången. När vi börjar med plattformsträning så står alltid ass bredvid den, så att jag kan se att det blir korrekt. Och sedan läggs plattformen då bredvid mig och så fortsätter vi träningen med att hundarna fortsättningsvis ska komma bredvid mig.
Idag var också Billy och Juni på plattformen vid mig.
Agnes och Billy tränade också target med pinnen.

                                                      Juni ligger och tuggar på ett smaskigt ben!

                        
                                          Det är svårt att få alla hundarna på samma bild...


                                               Juni känner sig trygg under min rullstol och ligger gärna där,
                                               både för att sova och som här, för att riva i lite papper.


                      Ass försökte sopa, men det är inte lätt när en liten valp är intresserad av sopan...


Agnes har varit ute på balkongen och är alldeles snöig!


Ena stunden ligger Billy och Juni och vilar tillsammans...


                                          ..... och i nästa stund så är det bus!




Agnes och Billy har fått träna Freestyle. Här har båda två placerat sig mellan ass ben.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar