tisdag 13 september 2011

Backa!

Träningen med Doris går vidare. 
Förra veckan så hade ju vi i GF-gruppen som uppgift att träna in Backa. Vi har tränat vidare på det under helgen som varit och nu kan Doris backa bredvid ass. utan någon hjälp av ett skåp eller dylikt.
Än så länge så har jag inte lagt på någon signal i form av ord (Backa!), men det ska jag göra så småningom.
Just nu är signalen till Doris att när ass. backar så backar Doris.

Den här veckan ska vi i GF-gruppen träna in Plattform, och det ska bli roligt! Jag ska få två plattformar och sen är det bara att börja träna.
Plattformsträning är inget jag har testat förut så det ska bli spännande att se hur det går!

I söndags var det ju strålande väder så vi gick iväg till bäcken så att Lycka skulle få simma.
Hon har inte simmat på ett tag pga knäskadan så hon blev överlycklig när vi kom fram till bäcken!
Efteråt gick vi på stan och där på en gräsmatta fick hundarna vara lösa en stund för att springa av sig efter att ha gått i koppel en stund.
Och åh, så Lycka och Doris lekte! Lycka sprang runt runt ett buskage och Doris efter! Och sedan låg de och brottades länge länge.
Det var så härligt att se att Lycka var så lycklig, glad och lekfull. Hon har ju varit så låg och dämpad sen hon skadade knäet.
Nu har jag verkligen "fått tillbaka" min Lycka!


När vi först började träna in Backa så stod Doris framför ass. och backade. När hon kunde det så fick hon börja med att komma i utgångsställning och sedan backa med ass. Och det funkar jättebra; Doris backar rakt och utan något stöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar