torsdag 15 september 2011

Plattform!

Nu har Doris börjat Plattformsträningen! Det går alldeles utmärkt; På sitt första pass i tisdags så lades plattformen på golvet och Doris var direkt uppe med tassarna! Efter bara några minuters tränande så hade hon ställt sig på plattformen med alla 4 tassarna.
Hon började alltså med att först sätta en tass på plattformen = Klick och godis.
Sedan väntade vi tills 2 tassar var uppe = Klick och godis.
Efter det så svängde Doris runt med rumpan tills hon stod uppe med alla 4 tassarna! Såklart så blev det Jackpott = Klick och "godisregn".
Och detta tog alltså endast några minuter, hon är lättlärd min lilla Doris!

Dagen efter så provade vi med 2 plattformar, en bredvid ass och en framför.
Nu skulle Doris växla mellan plattformarna, frivilligt. Och det gjorde hon!


Här ser man att Doris står på plattformen, vid sidan av ass.

Här har Doris satt sig på plattformen. Hon sitter fint i Utgångsställning vid ass sida. Och Doris har inte klivit upp på plattformen bakifrån, utan har börjat med att stå framför ass och sedan svängt med rumpan tills hon hamnat uppe på plattformen.

Plattformsträningen är jättekul! Det ska bli roligt att fortsätta träningen och utvecklingen med plattformen.

4 kommentarer:

  1. ...och hon har en så duktig hundtränare som matte!
    Jag tränar också varje dag nu, men ikväll har jag limmat på en skiva: Leos klor sätter spår...

    SvaraRadera
  2. Tack, detsamma.
    Jag ska också limma på en skiva. Så kul det är med plattformsträning.

    SvaraRadera
  3. Skicka bild när du gjort det så lägger jag ut alla typer på hemsidan.

    SvaraRadera
  4. Ok. Vi ska limma på tyg, tänkte jag.

    SvaraRadera