fredag 15 oktober 2010

Tassar i munnen?!?!

Äntligen slutade det att blåsa!
Så häromdagen så gick vi ner till Bruksisplan för att träna Agility.
Mixa tränade lite olika hoppvarianter och Slalom. Och som vanligt gick det jättebra!
Tyvärr så är ju Agilitysäsongen slut, så vi får fortsätta träna till våren igen!
Matte tänkte prova om jag ville hoppa över något hinder, ibland vill jag och ibland vill jag inte...
Så jag och matte ställde oss framför ett hinder och matte sa "Hopp!", men jag ville inte.
Men, Mixa ville! Hon hoppade med mattes vante i munnen!

Efter träningen så gick vi till sjön. Nu tycker både jag och Mixa att det är för kallt för att bada, men vi strosar ju omkring där i vassen och nosar och jag brukar passa på att gräva.
Och Ruben var hur alert som helst nu när det har blivit svalare ute och pälsen är borta.
Han ville träna Hopp, på bänkarna som finns på ängen vid sjön! Så han började hoppa och sen kom också Mixa och ville vara med.
Jag höll på att gräva under tiden...


Matte och Ruben tittar ut över sjön, medan jag och Mixa håller på att pyssla i gräset.

Mixa och Ruben har börjat sova bredvid varandra i fotändan på mattes säng. Jag har ju fått min nya bädd, som jag sover på.
Fast här om natten så hade jag hunnit upp först i fotändan, så Mixa låg uppe vid mattes huvud. Så matte vaknade hela tiden, eftersom Mixa inte direkt ligger still! Regelbundet så fick matte någon av Mixas tassar i munnen... Och så klart också några pussar lite då och då!

Vi har lyckats träffa på Rubens släkting Casper några gånger och det är alltid roligt att träffa honom! Vi alla tre blir glada, men framför allt Ruben.
Mixa försökte sätta igång Casper för att leka, genom att springa runt, runt, runt, runt med bollen i munnen, men Casper bara tittade!
Och Caspers matte utbrast: "Oj oj oj, vilken energi!".
Fast vi lekte lite alla tre med Casper till slut.

1 kommentar: