tisdag 7 september 2010

Bad, träning m.m.

Under veckan som gått så har Mixa fått träna på hemläxan.
Inkallningen med sättande i utgångsställning går jättebra; Hon behöver bara liiite lite hjälp av handtarget.
Linförigheten går också bra, Mixa går fint vid sidan med kontakt med Matte.
Även Läggande under gång går bra; Mixa lägger sig snabbt på kommando och Matte rullar iväg en bit.

Jag har också fått träna, bla Linförighet och Platsläggande (Det tillsammans med Mixan).
Sök har jag även fått träna och det är nog min favoritgren!
Sen har vi alla tre, samtidigt, tränat att gå fot vid Mattes sida.

I helgen så var vi på marknaden. Det är väldigt bra miljöträning, särskilt för Mixa som ju har lite svårt för andra hundar. Och där möter man verkligen mycket hundar!
Fast Mixa lät faktiskt ett par hundar nosa på henne utan att bli "upprörd"!
Och jag gick ju fint vid Mattes sida och ignorerade alla hundar och LillRuben, han låg i Mattes famn och spanade.

Mixa och Matte hade även dragkamp häromdagen. Ass knöt fast en dragleksak runt Mattes arm och så satte hon och Mixa igång!
Mixa är otroligt stark fast hon är så liten, så ass fick hålla i Mattes axlar, annars hade hon nog fallit ur stolen!
Men, kul var det! Tyckte både Mixa och Matte!

Igår, äntligen, så fick vi gå och simmaaa!
Åhåå, jisses vad jag drog i kopplet när jag insåg vart vi var på väg! Och när Matte släppte lös oss så sprang vi som besatta och både jag och Mixa slängde oss i vattnet!
Sedan fick jag apportera bollen och Mixa fick apportera en ny flytleksak; En flytande frisbee. Hennes förra flytleksak försvann häromdagen, någonstans bland buskarna, när vi tränade Sök...

Senare idag, efter lunch, så ska vi gå iväg till Bruksisplan och träna Agility och eventuellt lite Lydnad.
Det var ett tag sedan vi var och tränade Agility så det är bäst att passa på nu innan snön kommer!
Och ikväll är det dags för kurs igen, Matte längtar!

Ojojoj, va trötta vi är! Efter en hel dag och kväll med aktiviteter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar