onsdag 18 augusti 2010

Pussar, pussar, pussar....

Nu börjar sommaren gå mot sitt slut...

Vi har ännu inte varit i Kangos, pga att jag igen har fått våteksem och därför inte ska vara i vatten! Och när vi åker till stugan så finns det ingen som kan stoppa mig ifrån att hoppa i sjön! Men, jag får nu behandling så förhoppningsvis ska vi nog åka iväg till Kangos någon dag, innan det blir alltför kallt.

Matte har ju hållt på med lägenheten, så vi har inte hunnit vara på onsdagsträningen de senaste två veckorna, men vi ska nog dit ikväll.
Nu är i alla fall renoveringen så gott som färdig, äntligen! Så nu kan Matte ägna ALL ledig tid till oss!

Vi har i alla fall varit ett par gånger på agilityplan och förra veckan så var tom Ruben med! Han sprang Balansbommen några gånger, ett hinder som han älskade när han var yngre.
Jag tränade Hopphinder och Mixa tränade mycket på Slalom, något som hon blivit väldigt duktig på.

Ruben tränar på Balansbommen!
Här är han på väg ner...
...Och jag välkomnar honom och vill leka!

Mixa har börjat med en liten ny grej; Varje morgon kring 06.30 så hör Matte ett litet pipande vid sängkanten. När hon öppnar ögonen sitter Mixa där och tittar på henne. Och när Matte säger: "Hej Mixa" så hoppar hon upp i sängen och pussar Matte i heeela ansiktet! 
Häromdagen vaknade Matte 04.00 av att Mixa pussade på henne... 
Fast Matte kan ju inte bli arg på Lill-Mixa! Hon är ju så gullig! Och det är ju faktiskt ett ganska trevligt uppvaknande tycker Matte! 

Badat har vi förstås också gjort den senaste veckan. 
Häromdagen så slängde Ass ut en boll långt ut i vattnet, men jag såg inte alls vart den hamnade. Och så blåste det lite grann så bollen for iväg.
Men, när Matte sa: "Apport" så hoppade jag så klart i vattnet och började simma!
Först låg bollen rakt framför mig och då kunde Matte säga: "Ut" och få mig att simma mot bollen. Men, eftersom det blåste så blåste ju bollen längre och längre mot höger, så när jag väl närmade mig bollen var den redan borta!
Men, på något sätt så lyckades Matte och Ass dirigera mig rätt så att jag till slut fick tag i bollen!
Nä, nu ska det tränas dirigering! Vi började ju med det så fint de tidigare somrarna, men det har blivit dåligt den här sommaren.
Fast det var kul för Matte att "Ut" fungerar, för det har vi tränat på!

Nästa vecka ska Mixa och Matte börja på kurs tillsammans; Tävlingslydnad på klickervis.
Där ska Mixa få träna in LK1-momenten och Matte tycker det ska bli så roligt och spännande!
Rapport om hur det går kommer framöver!

Just ja, jag har ju faktiskt fyllt fyra år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar