söndag 12 februari 2012

Söndag!


Lilla, älskade Agnes....

 

Nu har tunneln kommit fram igen. Jag tänkte att Billy ska få börja träna att krypa igenom den. Lite försmak inför Agilitysäsongen! Fast Billy var inte så imponerad... Men jag tror att han lätt kommer igenom fast tunneln är ganska liten, så det är bara att träna vidare. Han var i alla fall och tittade in i tunneln.


Doris skulle träna att trampa på musmattan och Agnes hann före (Agnes tass i högra hörnet)! Agnes fick också träna på att trycka med nosen på en postIt- lapp. Nu fattade hon direkt vad det gick ut på. Utmaningen med detta är att få Agnes att INTE fokusera på ansiktet utan vrida bort huvudet. Men, det går bättre och bättre!


Så här ser det ut varje dag; Agnes ligger över Doris och biter henne i strupen. Dom leker väldigt högljutt och känner man dom inte så kan man tro att dom bråkar! Leker inte Agnes och Doris så leker Doris och Billy med varandra. Och det är nästan alltid Doris som sätter igång leken och hon kan leka hur länge som helst. Får hon inte igång någon av dom andra så leker hon själv med sina leksaker. Och det är ingen lugn lek utan leksakerna far igenom luften!


Doris har ju tränat musmatta förut så hon vet vad man ska göra!


Doris tränar Freestyle. Det moment hon tycker bäst om är att gå mellan benen. Hon går framåt, bakåt och svänger. Igår gjorde vi det lite svårare för henne; hon fick börja träna på att samtidigt hålla i ett föremål.


Hon kan även Stå, Sitt och Ligg när hon är mellan benen.

Signalen jag har för momentet är Under. Fast ibland tränger hon sig dit när ass. står med benen ihop! Hon tycker att det är så himla roligt!

Idag har det varit så härligt väder! Som vanligt så har vi varit ute hela dagen. Idag har Billy fått börja träna på att gå fast i min rullstol. Så småningom så vill jag att både han och Doris går vid rullstolen tillsammans. Agnes knatar ju på lös och är bara i koppel vid trafikerade vägar.
Billy har en förmåga att gå framför rullstolen, men det gick riktigt bra efter en stund. Han blev riktigt uppmärksam på mig och hur jag svängde rullstolen. Och jag såg att det krävde koncentration och han blev trött i hjärnan efter ett tag och då fick han gå med ass. sista biten.
Doris blev lite konfunderad när hon inte fick gå bredvid mig, som hon är van vid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar