torsdag 21 juli 2011

Stiltje!

Ja, hos oss händer det inte särskilt mycket just nu. Lycka har ju koppeltvång en vecka till! Så vi tränar inte Agility, spår, simning etc. Däremot har vi tränat GF, inomhus.
Det blir mest promenader och det i lugn takt så att Lyckas knä inte tar skada. Nu efter en vecka i koppel så ska jag, enligt vetten, utöka längden på promenaderna lite i taget.
Jag tycker så synd om Lycka! Hon är ju van att springa lös flera timmar varje dag, så jag kan tänka mig att hennes kropp är full av energi som inte har fått utlopp!
Fast hon har inte haltat sedan vi var hos vetten och hon fick medicin och som sagt, bara har promenerat sakta.
Nästa vecka ska knäet vara läkt och vi ska också åka till Kangos då. Då blir det simning varje dag, i flera dagar! Och simning är ju bra, skonsam träning.
Dummisar ska med, men vi har inte fått tag i någon and, tyvärr.

Lilla Doris har nu passerat den jobbiga "tonårsperioden" och nu är hon "kontaktbar" igen!
Inkallningen och annat som vi tränat sen hon var valp funkar bra nu.
Igår när vi var på stan så passerade vi många hundar. Doris kom upp vid min vänstra sida och höll ögonkontakt medans vi gick förbi hundarna.
Hon kan vara lite osäker när vi möter stora, skällande hundar, men det är bara att träna bort! Hon är ju så ung ännu.

Doris ser ut som en svart Golden; Hon är väldigt lik Lycka pälsmässigt! Men, hennes kroppsspråk påminner om en vallhunds; hon har den där lite "hukande" kroppshållningen och hon försöker valla in Lycka när hon befinner sig lite längre bort!
Fast Doris uppfödare sa ju att hon troligtvis kunde ha "annat" i sig, och jag är inte förvånad om det skulle vara Bordercollie eftersom hon rör sig som en sådan!

Doris har hittat sitt pipande hundben under soffan! Hon bar omkring med den och skulle visa för ALLA, att hon hade hittat den! Hon älskar verkligen att bära och blir SÅ GLAD när man talar om hur DUKTIG hon är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar