måndag 11 april 2011

Första doppet!

Idag var det en strålande, vacker dag med ca. 10 grader! Jag bestämde att vi skulle gå ner till bäcken för att se om isen hade gått. När vi kom dit så såg vi att det var tjock is över så gott som hela bäcken. Men, en liten bit av bäcken var isfri och där hade hundarna roligt! För Doris var det första gången hon var vid "öppet" vatten, men hon for då i!  

Vi har lite morgonmys, efter min dagliga, härliga dusch (därav min snygga "turban"!). Lycka ligger i fotänden och Ruben ligger på en av bäddarna vid sidan av sängen.

Jag är glad att Doris tycker om att gosa på morgonen, även om hon inte gör det varje dag. Jag blev så van vid att jag och Mixa alltid gosade! Sen Mixa fick somna in så har jag saknat en hund som tycker om morgonmys..

Nog ser hon ganska nöjd ut, eller?

Jag och Ruben kommunicerar; Han talar om att han vill komma upp i min famn. Våran kommunikation är helt ordlös, vi förstår varandra helt och hållet efter 11 år tillsammans!

Doris står uppe på bron och tittar ner på Lycka och Lipton när dom hoppar runt i vattnet.........

......Och här har hon lagt sig ner i solen för att vila en stund efter allt bus!



Alla andra hundarna springer omkring, men Lycka, hon väljer att gå snyggt bredvid mig!?!




 

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen en helt underbar promenad vi var på i det riktigt somriga vädret! Lipton duschades då vi kom hem, åt sin middag och knoppade in för resten av kvällen efter 4 timmar på äventyr med er - Han var helt slut, lillgrabben :D

    SvaraRadera
  2. Ja, det var härligt! Vi får göra om det någon dag :)

    SvaraRadera