måndag 26 juli 2010

En helg full med aktiviteter!

I helgen har det varit full aktivitet!
På lördag dag, så var vi först nere vid sjön så att jag och Mixa fick simma. Efter det promenerade vi till Bruksisplan för att träna.
Först fick Mixa börja med att träna Agility. Hon fick återigen träna på Däcket och A;et. Sedan fick hon och ass träna lite Handling; alltså att Mixa fick lära sig att följa ass armrörelser för att se vilket hopphinder hon skulle ta.
Mixa var jätteduktig på detta!
Till sist fick hon springa en kort bana. Det här med Agility är någon som verkligen passar Lill-Mixa!

Jag fick också träna lite Agility, men bara några hopphinder...
På onsdag ska Matte se till att jag får träna Tunnel också och en kort bana.

Efter detta tränade vi annat; Först tränade vi platsläggande och då var Ruben också med.
Och efter det så tränade jag och Mixa Linjetag.

På hemvägen så ville Ruben helt plötsligt träna!?! Så han fick träna Fritt Följ.
På kvällen så promenerade vi till bäcken så att jag skulle få simma ännu en gång, samma dag! Jag blev så klart överlycklig!
Efter simmandet gick vi och promenerade eftersom det var en jättefin kväll.

Igår, söndags, så packades det fika, vatten för oss m.m.
Vi skulle promenera iväg till skogen för att vara där hela dagen.
Ååååhh så vi har sprungit! När vi sedan promenerade hem så var vi så trötta! Tom jag GICK! I sakta mak!
Vi mötte några hundar i skogen, men skötte oss exemplariskt; hundarna passerade oss och vi stod bara stilla och väntade på att de hade gått förbi. Det var bara Lill-Mixa som gläffste till någon enstaka gång. Jag och Ruben var ju lösa, men ass höll i Mixa just när vi mötte andra hundar.
Fast när vi närmade oss stan så befann vi oss ca tio meter från Matte när det dök upp två hundar i koppel.
Matte hann inte kalla in oss, men vad hände? Jo, vi alla tre, även Mixa, stod helt lugnt och tysta och bara tittade på hundarna som passerade! Matte blev så glad och tjoade: "BRAAAA"!

När vi sedan på kvällen kom hem och hade ätit middagen så la vi oss ner och sov resten av kvällen!
Det var längesen Matte har sett oss så trötta...

Mixa kommer för att säga Hej till Matte.
Ruben har hittat en liten lerpöl att gräva i...
Matte och Ruben snackar om något...
Jag och Mixa har sett något spännande!
Ruben har hittat platsen där vi ska pausa för att fika..
Jag och Ruben dricker lite vatten.
Jag spanar på utsikten.
Nu är vi på väg hemåt. Man ser Kiruna i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar