torsdag 11 oktober 2012

Inte så mycket aktivitet...


Just nu blir det inte så mycket träning... Anledningarna är flera...


Vi har i alla fall varit på Bruksisplan, både igår och idag. På vägen dit gick vi förbi ett ställe där det håller på att byggas.
Hundarna sprang genast ner till gruset och vattengroparna. Såklart så hoppade Retreieverna direkt ner i vattnet!
Agnes var överlycklig och sprang som en tok och plaskade!



Billy sprang också runt en stund och som vanligt, så kom han snabbt till mig efter en stund,utan att jag hade kallat in honom. Och som vanligt, så kom han i full fart!
Han ställer sig bredvid mig, kollar läget och om jag inte vill något särskilt så springer han iväg igen.

På planen så fick Agnes träna Flyball. Hon börjar få in snitsen när det gäller att trampa på pedalen!
Hon fick också träna Långhoppet och vanligt Hopphinder. Hopphindret var ganska högt, men hon hoppade lätt över.

Billy tränade Hopphinder och A-et. Nästa gång Billy hoppar så ska jag höja hindret eftersom han hoppar väldigt högt!

Juni tränade vanligt Hopphiner, Tunnel och A-et.

Mycket lek blir det också på planen Hundarna leker med varandra och får även springa efter bollar som ass kastar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar