onsdag 19 januari 2011

Vår nya familjemedlem är lite "konstig".

Nu har det äntligen varit ett par dagar när det har varit lite varmare ute! Idag har det varit ca -6 grader och det känns ju varmt när temperaturen legat kring -15 - 20 grader ett bra tag!
Idag har vi varit ute i flera timmar och haft det roligt; Vi har bla fått leka i snön med våra bollar.
Jag har en förmåga att "råka" tappa bort bollen i djupsnön... Men, det finns en bra lösning; Jag "glömmer" bollen och Matte skickar ut Mixa för att söka upp bollen och hämta den! Och sen kommer hon till Matte med den.
Jag gillar ju att söka, men just på vintern så är det roligare att springa, hoppa och DYKA ner i djupsnön!

Häromdagen så var vi och hälsade på Moster, Pontus, Björn, Atlas och nytillskottet; Elvin.
Jag och Mixa var väldigt intresserad av Elvin, men vi gick inte ända fram till honom. Vi tittade på honom på lite avstånd. Ruben, han tyckte att bebisen var lite "konstig"; Den luktade konstigt och lät konstigt! Fast vi är ju inte alls vana vid så små barn.

I morgon, torsdag, kommer Mommo och Torsten till Kiruna och det ska bli SÅÅÅÅÅ roligt att träffa dem!

 Nu är jag inte Sur på Atlas nå mer... Jag har ju alltid gillat honom, egentligen.
 Ruben kikar fram under Mattes rullstol.
 Jag försöker få Mosters uppmärksamhet (genom att kraffsa på henne med tassen), som vanligt...
 Atlas fotad underifrån! Vilken gigant!
Matte talar om för Atlas hur fin han är. Mixa har tagit plats i Mattes famn, som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar